הנגשת אתר וורדפרס במערכת האתרים

להלן סדר הפעולות המומלץ בהנגשת אתר קיים על מערכת האתרים net.technion.ac.il. מכיוון שנדרשות לעיתים כמה שעות עבודה להשלמת התהליך, מטרת המדריך היא לקצר ככל שניתן את משך הזמן שבו נפגעת הנראות של האתר והשימושיות שלו.

  1. יש לעבור על כל הדפים הפנימיים של האתר ולהנגיש אותם אחד אחד. למשל, אם יש בעמוד טבלאות או טפסים תידרש פעולה מיוחדת כדי להנגיש אותם כפי שמוסבר בדפים הרלוונטיים.
  2. בכל עמוד בו מופיעה תמונה יש להקליק עליה ולהשתמש בממשק העריכה כדי להנגיש אותה לפי ההסבר הרלוונטי להנגשת תמונות.
  3. יש להסיר ולמצוא תחליפים למרכיבים של תוספים שאינם מונגשים:
    1. מצגות תמונות – ישנו פתרון מונגש למצגות Slideshow שיוכנס שדרוג הקרוב. אין להשתמש עבור מצגות בכלים אחרים.
    2. Featured Posts – אמור להימצא פתרון שיוכנס בשדרוג הבא.
    3. Tabs בתוספי shortcodes – ישנו פתרון שיוכנס בשדרוג הבא.
    4. בהזדמנות שעוסקים בתוספי shortcodes מומלץ להחליף בין J-Shortcodes שייצא בקרוב משימוש, ל-WP Shortcodes החדש והמשוכלל יותר.
  4. לאחר שמסיימים את הטיפול בעמודים הפנימיים אפשר לגשת להחלפת ערכת הנושא לאחת הערכות המונגשות. כדי לדפדף בין הערכות יש להשתמש בתפריט Customize תחת Appearance. ניתן לבחון כיצד הן נראות בלחיצה על כפתור Live Preview על תמונת הערכה. לאחר שמחליטים איזו ערכה הכי מתאימה.יש ללחוץ על כפתור  Save & Activate בראש הממשק כדי להפעיל אותה.
  5. לאחר בחירת ערכה יש לטפל בווידג’טים. אלו נעלמים לעיתים או משנים מקום לאחר שינוי ערכת נושא. יש לחזור לממשק הווידג’טים להפעיל אותם מחדש במיקום הרצוי.
  6. כעת יש להשלים את הטיפול בדף הבית במידה שיש צורך בכך.  לעיתים בעת המעבר לערכה אחרת כותרות מקבלות גדלים שונים מהרצוי, ואם רוחב העמוד משתנה המיקום והארגון של האלמנטים בדף עשויים להשתנות.
  7. פעולה אחרונה בהנגשה היא הפעלת התוסף להנגשה WP Accessibility. יש ללחוץ על הקישור Plugins, לחפש את התוסף וולחוץ על הקישור activate שמופיע תחת השם שלו.
    לאחר אקטיבציה של התוסף יש לגשת לעמוד ההגדרות של התוסף: Settings > WP Accessibility, ולקבוע את ההגדרות לפי ההנחיות בעמוד המוקדש לתוסף ההנגשה.